söndag 2 maj 2010

Min underbart duktiga hund!

Idag var andra tillfället på tävlingslydnaden och det var nyttigt, roligt och utvecklande. Missy skötte sig med den äran och gjorde allt jag bad henne om, kanske inte när jag bad henne första gången men efter ett tag och framför allt var hon koncentrerad och fokuserad på mig. Vi fick prova på en av mina största anledningar till oro och det var platsliggning bland andra hundar. Missy var jätteduktig, hon stannade inte hela tiden men hon gick heller inte fram och ville börja leka med de andra hundarna utan hon gick till mig och undrade vad tusan det var frågan om, hur länge ska man behöva ligga egentligen?

Vår instruktör Ylva var noga med att poängtera att man måste våga för at kunna gå vidare. Det behöver inte bli helt rätt och det gör inget om det till och med blir fel. Det är bara att försöka igen!

Till hösten är det en liten träningstävling planerad i vår klubb och jag har nog bestämt mig för att det är vårt mål!

På kvällen lade sambon ett spår och gömde sig i slutet av spåret. Missy var jätteduktig även här och fick för första gången följa ett spår som svängde. När vi kom till slutet av spåret verkade Missy mäkta förvånad över att husse satt bekom en sten i skogen. De är bra konstiga de där människorna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar