söndag 9 maj 2010

Hundens dag


Igår var det hundens dag på vår brukshundsklubb. Vi var naturligtvis där för att kolla vad som var på gång. Jag hade inte sett något program så Missy och jag var där när det började kl. 10 vilket kanske inte var så smart eftersom det var kallt och blåsigt och inte hände så mycket första 45 minutrarna. Sedan blev det i alla fall dax för "Visa din hunds bästa trix-tävling" och vi blev mer eller mindre tvångsanmälda. Svåra beslutsångesten om vilket trix vi skulle göra och dessutom blir jag ju så nervös bara någon säger tävling men till slut bestämde vi oss för vårt crawla-trix. När alla hade gjort sina trix skulle tävlingen avgöras genom att dommaren bestämde vilket ekipage som fick mest applåder. Missy och jag kom på delad förstaplats (kan det faktum att husse stod bredvid dommaren och apploderade i hennes öra ha haft med saken att göra?).

Ett tag senare var det dax att avgöra vilken som är klubbens snabbaste hund! Här har vi vår chans tänkte jag! Vi är inte så bra på lydnad men Missy är ett riktigt krutpaket när det kommer till att springa så nu kommer vi vinna! Vi tävlade i mediumklassen och det var en hund som var ganska snabb men inte i närheten av Missy. När det var vår tur ställde jag Missy på startlinjen, visade att jag hade varmkorv (inköpt i korvståndet som muta) i fickan och så gick jag till mållinjen. Jag ropade på Missy och hon for iväg som ett skott, i tre galoppsprång... Sedan dök en intressant doft upp och vovven tvärnitade och girade vänster... Och blev kvar där med nosen i backen. Det slutade med att jag fick hämta henne och springa tillsammans med henne till mållinjen. Jag tror att det tog 37 sekunder för oss, vinnaren sprang på 4,5 sekunder...

2 kommentarer:

  1. Grattis till första-priset! Men vad hände sen med Missy....:) Den grenen hade hon ju som i en ask! Det är så skönt att vara hemma som du förstår, Cliff och jag bara njuuuter. Känner mej bättre varje dag, men nu kliar det i såret.
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ser framför mig hur laddad du var att Missy skulle ta hem sprinterpriset så dyker något mer intressant än korv upp ; ). Grattis till bästa tricket priset. Tror inte att husses applåder kan ha haft något med det att göra, hon fick helt enkelt mest applåder.
    Kram
    Karin

    SvaraRadera