fredag 15 januari 2010

Skallerlarven klar!



Då var han äntligen färdig, den lilla skallerlarven som min brorson Atle ska få. Jag blev ganska nöjd till slut även om ha såg minst sagt märklig ut under vissa perioder. Larven har en kattskallra invirkad i den sista bollen på kroppen och det låter ordentligt när man skallrar på honom. Antagligen en sådan där pryl som föräldrarna kommer att hata...

Jag har virkat honom utan mönster och får väl erkänna att jag har repat upp ett par gånger innan han blev klar. Nu ska jag bara ta med honom och visa på jobbet (jag har blivit avkrävd att visa alla alster innan de flyttar hemifrån) och sedan packa in honom i ett paket inför flytten. Jag tror att han kommer trivas jättebra.

2 kommentarer:

  1. Den blev jättefin, fasiken vad avundsjuk jag blir på folk som kan göra så fina saker.
    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Atle älskar den!
    han har gnagt på den hela kvällen!

    SvaraRadera