onsdag 6 januari 2010

Nya projekt

Jag har börjat på ett nytt virkprojekt, en skallerlarv till min lilla brorson Atle. Jag har blivit inspirerad av alla skallerormar på olika virkbloggar men tänkte att jag nog vill göra en larv. Vi får se om den blir bra, jag har redan repat upp den tre gånger...

Vidare har jag ett projekt som jag har tänkt på länge men inte riktigt vågat ta tag i men nu har jag repat mod och nu ska det banne mig bli av! Jag ska klä om våra köksstolar. Tyget på stolarna har definitivt sett sina bästa dagar men för övrigt är de fortfarande fina plus att de går i samma stil som bordet så jag måste ju i alla fall försöka. Det ska bli spännande att de om jag klarar av det och hur resultatet blir...

I övrigt måste jag bara skriva att jag tycker att det är overkligt vackert ute nu. Det får gärna vara kallt ett tag till, det är så underbart att vara ute när det ligger snö på marken och träden. Lite biter det allt i kinderna men det är ju bara att klä på sig lite extra.

1 kommentar:

  1. Med tanke på hur duktig du är på virkning så borde inte stolarna utgöra nån större utmaning för dej! Annars kan du ju alltid be din kompis om hjälp, du vet vem...!
    Tack för dina önskningar på min blogg. Och visst är det vackert ute!
    Stor varm kram Anna som gärna vill ses snart!

    SvaraRadera