onsdag 7 april 2010

Jag tror bestämt att det är vårkänslor!

Visst är det underbart, snön är snart helt borta, det är ljusare på kvällarna, på sina ställen är gatorna redan sopade och fåglarna har börjat "skriksjunga", snart slutar de sjunga och bara skriker så man knappt kan ha fönstret öppet på nätterna... Jag älskar verkligen våren!

Hos oss visar sig våren med att Missy är extra glad och vill gå ut på kvällarna, i vintras fick vi dra ut henne genom dörren. Sambon har blivit biten av fälla-träd-sjukan och känner att vi måste bunkra ved till nästa vinter och jag har drabbats av jag-vill-göra-allt-på-en-gång. Jag vill virka en vågig filt och en filt med underbara rutor och en väska och göra klart min amigurumikatt och så vill jag sitta ute hela kvällarna i solen (nåja riktigt så varmt kanske det inte är än men det kommer snart bli) och jag vill plantera blommor och jag vill...och jag...
Det kommer bli spännande att se om denna emorma lust att göra saker håller i sig, jag ser framemot en kreativ vår och sommar!

1 kommentar:

  1. Åh, vad härligt det låter!! Ja, om du får hälften gjort så kan du känna dej nöjd! Cliff han sov och sov och sov efter våran/deras date. Idag kommer lilla Alva, det blir nog lugnare men inte hälften så kul!
    Kramar Anna

    SvaraRadera