söndag 25 april 2010

Fullt upp!

Det har varit en fullbokad vecka. Sambon fyllde 50 i torsdags och igår var det öppet hus. Jag har tillbringat veckan med att omväxlande jaga födelsedagspresent och baka pajer och muffins. Nu är det bara städningen kvar innan livet kan återgå till det normala.

Även om det blev sent igår var det tidig morgon i morse. Missy skulle ställas ut på hundutställning i Västerås så vi startade redan 6.30. Missy är ingen morgonhund så jag fick hämta henne i sängen (efter att jag letat reda på henne under täcket) för att sedan locka och pocka för att få henne ut till bilen. Hon ville bara upp till sängen igen...

Huställningen gick inget vidare. Dommaren förstod inte att Missy är världens finaste hund, märkligt. Vi ska göra ett nytt försök i Norrköping i juni, får se hur det går då.

Vi hann bara hem och vila lite innan sambon kom på att han ville prova sina nya födelsedags-golfklubbor så det bar iväg till golfbanan. Klubborna var visst väldigt bra så sambon är nöjd. Missy tyckte att det var toppen med golf. Mycket männsikor, underbara dofter överallt och dessutom små vita bollar som man kunde peta på med tassarna och leka med. Tur att inga riktiga golffantaster såg när Missy kastade runt bollen på green och jag försiktigt fick lägga tillbaka den där jag trodde att hon hade hittat den.

Nu gäller det att ladda för en ny vecka med start på löpträningsprogram inför Stockholm halvmarathon.

2 kommentarer:

  1. Grattis Anders på 50-årsdagen! Vilken konstig domare Missy fick träffa då, han kanske hade en dålig dag bara?
    För Missy är ju näst finaste vovven i världen...;)
    Kram på er och tack för dina fina ord, det värmer min vän.

    SvaraRadera
  2. Tack för ett smaskigt kalas!


    /Eric o Maria o Atle

    SvaraRadera