söndag 14 november 2010

Missy och jag fick besök

Idag har Karin (min klasskompis från grundkolan) och Kinga (hennes underbart fina och trevliga Rhodesian Ridgeback) varit på besök. Vi började med en lång skogspromenad på nästan 1,5 timme där Missy faktiskt betedde sig ganska snorkigt mot Kinga. Han frågade så artigt och ödmjukt om de skulle leka men Missy var inte alls på lekhumör. Hon skulle bara gå och undersöka alla spännande dofter i skogen...
När vi kom hem tog vi en fika och även här försökte Kinga få igång lite lek men Missy fortsatte vara kallsinnig. Det slutade med att jag lyfte upp henne i knäet och då joddlade hon, för andra gången som vi har hört under det dryga året som hon har bott hos oss. Jag blev så glad, en basenji som joddlar är en riktigt glad basenji!

Tyvärr inga bilder idag heller, nu ska det verkligen bli bättring på bildfronten!

1 kommentar:

  1. vad roligt att hon joddlade, kan det kanske vara ett tecken på att hon är med bebisar och trivs extrabra med livet?! Jag såg att karin lagd ut många bilder på er träff på facebook, där kan du sno en! Kram Anna

    SvaraRadera