onsdag 10 november 2010

Läggande under gång

Som jag har skrivit tidigare är ett av nästa års mål för Missy och mig att tävla lydnadsklass 1 och vinna minst 3'dje pris. I momenten ingår läggande under gång vilket vi har haft svårt för. Jag har inte riktigt kunnat förklara för Missy att det är meningen att hon ska gå aktivt och sedan plötsligt när jag ber henne lägga sig ner. Nu lär jag tänker efter är det ju inte helt logiskt, jag skulle också tycka att det var konstigt om någon bad mig lägga mig ner när jag går... Hur som helst, det är vad som ska göras och nu har vi fått hjälp av Sara som tipsar och hjälper oss med lydnadsträningen. Läxan den här veckan är att träna just läggande under gång med de tipsen som vi har fått och det börjar gå framåt. Det är inte solklart än men det kommer nog. Det är roligt att se när Missy börjar fatta vad det är jag menar!

Vidare väntar vi med spänning på om det är några valpar i lilla magen. Jag skulle så gärna vilja veta redan nu. Jag håller tummarna för små söta rödvita valpar framåt mitten av december!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar