söndag 17 oktober 2010

Hemma igen

Nu är Missy och jag hemma från Dortmund. Det var i helgen det skedde, Missy träffade sin fästman och förhoppningsvis blir det små söta rödvita basenjivalpar ungefär den 18 december. Det var en lång resa att åka bil till Dortmund och hem igen på tre dagar men Helena och Cilla som äger Missy (tills valparna har kommit, då blir hon vår) hade verkligen jobbat för att hitta den optimala killen till vår lilla söta tjej.

Jag var så nervös när Missy och Il Divo träffades att jag inte ens kom mig för att ta fram kameran trots att vovvarna var så underbart söta och lekte och gosade med varann, hur kan man vara så korkad???

Så här tråkigt var det i alla fall att vänta på att Divo skulle dyka upp i Dortmund...



Samtidigt som jag skriver och gläds åt det här med Missy och kommande valpar går mina tankar till min vän Anna som kämpar mot cancer och som har fått delvis jobbiga besked i veckan. Anna, jag tänker på dig!

1 kommentar:

  1. Härligt att det är klart nu med datingresan med Missy, Nu har du en spännande tid framför dej. Själv har vi ju fått hem underverket. Hämtade hem honom i går. Jag behöver inte tala om att det är fullt upp här nu!
    Tråkigt med din kompis Anna. Det tar på att stå bredvid och se vänner kämpa. Vi har i vår vänkrets en liten tjej på snart 2 år som fick diagnosen Leukemi i början av augusti. Man känner sig maktlös och så ynklig i situationen. Att tänka goda tankar om våra vänner är en tröst. Kram på dej!

    SvaraRadera