söndag 27 juni 2010

Underbar dag!

Solen sken redan när jag vaknade vid halv åtta imorse. Pigg och glad slängde jag i mig en snabb frukost, knöt på mig springskorna och så gav Missy och jag oss iväg på en morgonjoggingtur. Missys tass fungarar bra på asfalt där det inte finns något grus som gör ont och hon har så mycket spring i benen så hon fick följa med.


Hemma igen blev det en snabbdusch och sedan ut med båten till en liten ö där Missy kunde springa lös och vi kunde ligga i solen och jag tror att vi njöt lika mycket allihop. Missy blev mäkta förvånad när Anders och jag tog ett dopp i det faktiskt riktigt sköna vattnet. Vad i hela världen är det frågan om verkade hon undra. Ska ni ge er ner i vattnet frivilligt???

Och ännu konstigare blev det när Anders och barnen började meta och fick upp några riktigt bamsiga abborrar. Missy var väldigt misstänksam till fiskarna, även sedan de slutat sprattla och bete sig. Det dröjde länge innan hon vågade smyga fram och nosa på dem, man vet ju aldrig, abborrar kanske äter små basenjis trots allt...



De luktade inget vidare dom där fiskarna

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag och skönt att ha Missy lös förstår jag, utan att oroa sig för att hon ska smita ; )
    Måste ses snart men vi får se när det blir. Jobbar sista veckan nu sen en veckas semester ensam med småglina.
    Kram Karin o Kinga

    SvaraRadera