söndag 6 juni 2010

En stjärna är född!

Idag har jag varit på utställning med min fina Missy.

Solen sken från en klarblå himmel och de flesta hundar tyckte nog att det var väl varmt men min lilla afrikanska hund var i sitt esse och njöt av solen, publiken och att visa upp sig i ringen.

Medan jag nervöst satt och bet på naglarna och knappt vågade titta så trippade Missy iväg och blev bästa hund i rasen Basenji! Det känns lite overkligt, det var inte alls något jag hade räknat med eller ens vågat drömma om. Missy verkar dock ta det hela med ro men lite stolt blev hon allt för när vi kom hem lade hon sig framför spelgen och låg och beundrade sig själv en lång stund!

Medan jag nu vårdar mina sönderbrända armar och tvättbjörnsbrända ansikte (jag har haft solglasögon på mig idag) förmodar jag att Missy ligger och drömmer om framtida segrar...

4 kommentarer:

  1. vad kul!
    hurra för er!

    /Eric

    SvaraRadera
  2. Grattis Missy, ja du är vackrast i rasen, ingen tvekan! Ett ben ska du få när vi ses!
    Kramar till dej och matte från Anna och Cliff

    SvaraRadera
  3. Vi tackar och ser fram emot både ben och kramar!

    /Anna & Missy

    SvaraRadera
  4. Grattis Missy, kul att det gick så bra. Men du är ju en snygging så det var väl bara självklart. Hoppas att vi kan få till en date snart.
    Nospuffar
    Kinga

    SvaraRadera