torsdag 25 mars 2010

Vilken söt hund jag har!

Missy har fått ett nytt tuggben och alla vet ju att tuggben är det godaste som finns näst efter falukorv! Efter att hon har legat och tuggat i nästan en timme har jag lagt unden benet, jag tror nämligen inte att det är bra för magen att tugga i sig ett helt tuggben på en gång. Hur som helst är Missy inte så nöjd med att jag har lagt undan benet så hon har försökt sig på olika trix för att få tag på benet igen. Allt från att nästan klättra upp på symaskinen till att försöka charma till sig benet. Alla grejer som tidigare låg på symaskinen ligger nu på golvet för att se om det svårfångade benet (som ligger bakom och omöjligt att nå) kanske kommer fram till slut. Just nu kom hon stolt bärande på apportbocken, undrar om hon tänker köra någon sorts byteshandel?

Det är snart dax för vår lydnadsprojektsexamination. I helgen gick det inte alls särskilt bra och Missy var väldigt okoncentrerad men idag gick det super. Missy följde mig jättefint även när jag gjorde det svårt och gick kringelkrokar. Vi kanske inte blir sämst i klassen den här gången...

1 kommentar:

  1. Låter som att det kommer gå kanon med examinationen. Ja, kanske det inte är bra att vräka i sig tuggbenet, vi har inte det problemet direkt. Däremot så började Kinga tugga rejält på oxbenet efter att ni åkt hem och sen kräktes han upp en jäkla massa benbitar och de var inte små. Så jäkla vassa bitar att han till och med blödde när han sket. Blir nog inga fler oxben för vår lilla gosse.
    Kram på er
    Karin

    SvaraRadera