torsdag 18 mars 2010

Hemliga virkprojekt och fler Indonesienbilder

Jag håller på med presenter igen så för tillfället blir det inga bilder på mina virkprojekt. Det är kul att med presenter men det är lite frustrerande att man måste vänta med att visa dem.

Har blivit sugen på att prova krokning. Just nu är det rutiga grytlappar som ligger på önskelistan. Har dock ingen aning om vilken grovlek man ska ha varken på garnet eller virknålen, eller kroknålen men jag har förstått att det fungerar med en vanlig virknål. Jag antar att det bara är att prova sig fram. Försökte mig via instruktionsvideor på en provlapp igår och måste väl erkänna att det var lite blandat resultat...

Avslutar dagen med en lild på en svart makak-unge och ett litet spökdjur. Båda från Tangkoko nationalpark i Sulawesi.


Svart makak-unge


Spökdjur

1 kommentar:

  1. Underbara makakungar! Vad du är duktig med dina handarbeten! Vi får väl passa på att ses nästa fredag innan du börjar jobba igen på fredagar, eller hur blir det?
    Varm kram Anna

    SvaraRadera