lördag 13 mars 2010

Tack Facebook!

Jag har tillhört skeptikerna, till facebook alltså...
Tyckt att det känns lite krångligt och onödigt (man kan ju ringa) men ändå haft ett konto på facebook som jag har gått in på när jag fått en friend request men nu måste jag nog ändå erkänna att facebook har sina goda sidor.

Idag har Missy och jag hälsat på en klasskamrat från grundskolan som jag antagligen aldrig skulle ha ringt till (det blir ju likson inte av) men har fått kontakt med via bloggar och facebook. Vi har tagit en lång promanad i solen. Karin och jag har pratat om allt möjligt och hundarna har ungåtts på hundvis. Roligt att se hur lätt det är för hundar, lite nosande och kollande och sedan är allt frid och fröjd. Efter en fika (Missy och Kinga fick ben som Kinga artigt delande med sig till den framfusiga damen) gick vi ut på tomten och hundarna fick springa, jaga och leka av sig. Missy skötte sig exemplariskt (och Kinga var naturligtvis en gentleman) tills en cocker spaniel passerade på gatan, då hoppade Missy över staketet för att kolla läget. Jag vill ha en mindre rymningsbenägen hund..

Tack för en trevlig lördag Karin och Kinga!


Missy snor Kingas stora ben


Missys nya kompis Kinga

2 kommentarer:

  1. Vad kul att Kinga och Missy kom överens, han är bra stilig! Och att du och Karin kom överens behöver jag inte fundera över, hon är sej lik!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Fejjan och andra sociala webbgrejer är så sjukt bra.

    /Eric

    SvaraRadera