tisdag 24 augusti 2010

Sy-premiär

Nu är det dax!
Jag tänker göra sy-premiär.
Har inte sytt något riktigt på länge, kanske någonsin när jag tänker efter. Det senaste jag sydde var ett forder till en virkad korg men det känns inte riktigt som det räknas. Nu har jag i alla fall förälskat mig i väskorna som Marie med Alla kan sy syr och jag har investerat i hennes mönster och två fantastiska tyger. Ett lite turkosaktigt med vita prickar som jag tänker ha som yttertyg och ett knallgult som jag tänker mig som foder. Det ska bli så kul att kolla om jag faktiskt kan sy vilket Marie hävdar att alla kan (kolla bloggnamnet). Planen är att hinna prova i helgen, bilder kommer så fort jag har lyckats åstadkomma ett väsk-alster.

1 kommentar:

  1. Väskan ser jätten fin ut! Om man skulle prova att sy den...det står ju som du också skriver att alla kan sy :-)

    SvaraRadera