onsdag 3 februari 2010

Galet mycket packning

Blir det när man ska iväg och dyka. Vi ska dessutom tillbringa ett par dagar mitt i den Indonesiska regnskogen vilket innebär att vi även ska ha med oss långärmade och långbenta kläder samt igelsockor. Regnskogen är fantastisk men jag måste erkänna att jag inte alls uppskattar alla iglar som finns där och som illvilligt sätter sig och suger blod. De är helt enklelt extremt obehagliga. Räddningen är heltäckande kläder samt igelsockor som sys i lakanstyg (vanliga sockor kan iglarna krongla sig igenom). Igelsockorna drar man över de vanliga sockorna. Man blir inte vacker men det skyddar för hoppningsvis mot iglar...

Jag frestar med några fler dykbilder tills jag kan uppdatera bloggen igen.


Bluespotted stingray


Clown fish

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar