måndag 21 februari 2011

Många hundar och mycket träning!

Idag har Missy och jag varit på ringträning för andra gången någonsin. Den här gången tränade vi för Gerhard O'Shea som jag har hört massa gott om och han uppfyllde alla förväntningar. Det var roligt, nyttigt och kändes liksom rätt. Inte så mycket peta på detaljer, det skulle komma senare när Missy och jag fattar vad det handlar om utan nu var det glädje, attityd och fart som gällde.

Missy var verkligen jätteduktig, i början hade hon svårt att inte bry sig om alla andra hundar (det hade hon i och för sig även på slutet men det blev bättre) och det var anmärkningsvärt hur snabbt hon fattade att hon skulle bara stå när vi stannade. Annars tränar vi ju mycket lydnad och så är det ju sitt vid sidan som gäller.

Hon är helt enkelt världens bästa hund vår Missy!

1 kommentar:

  1. Så ni kom iväg, vad kul, nu förväntar jag mig en rapport på söndag så jag får höra alla detaljer.
    Kram
    Karin och Nospuffar till Missy från Kinga

    SvaraRadera