tisdag 25 januari 2011

Kompisar


I helgen var Missy och jag och hälsade på våra kompisar Karin och Kinga. Som vanligt var det jättetrevligt och mysigt. Vi började med en liten promenad och sedan släppte vi vovvarna på Karins tomt så att de skulle få busa av sig. Missy upptäckte ganska snart Torsten, Karins fina rödvita katt och övergick från att ha varit en springsugen basenji till att närmast likna en blodhund. Med nosen hysteriskt i backen for hon runt på tomten och spårade katt.

När vi fikade fick jag den stora glädjen att höra Missy joddla för tredje gången sedan hon kom till oss, alla tre gångerna har varit när hon träffat Kinga så han är verkligen en hundherre som lockar fram det bästa hos vår lilla tös.

Efter fikat var det dax för lite mer bus och nu hade Missy glömt Torsten så nu var det full fart på både henne och Kinga.

Kan det vara så att ägaren till skon har köttbullar i handen?


Kinga med de underbara öronen!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Detsamma, jag saknar dej men vi ses snart!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder på härliga hundar! Hoppas att allt är bra med dig och Missy. Vi har det bara bra. Ozzy är en stor kille nu på dryga 18 kg. Har hunnit bli 5 månader och vi tränar för fullt på att bete sig snyggt! Jag va med om en märklig sak. Läs på min blogg och skriv gärna ner dina tankar kring det. Ha det bra! /Lisa

    SvaraRadera