tisdag 29 december 2009

Virkad halsduk äntligen färdig!


Nu är jag äntligen klar med ett projekt som jag har kämpat med länge. En virkad halsduk som passar till min gula jacka. Det hade ju inte varit så kul (men ganska likt mig) om den hade blivit klar lagom till det blir varmt igen...




Mönstret är enkelt, bara virka luftmaskor så långt man vill att halsduken ska vara bred och sedan vända med fyra luftmaskor och virka *1 stolpe, 1 luftmaska, hoppa över en stolpe* varvet ut. Vänd med fyra luftmaskor och och börja om tills halsduken är så lång man vill ha den. Jag gjorde fransar i ändarna av halsduken, två dubbelvikta fransar i varja "mellanrum". Jag använde ett garn som heter "Mini Crisp" och har en kul bubblig (kan inte beskriva det bättre) effekt.

1 kommentar:

  1. Jättesnygg!! Jag håller inte riktigt med om att du slöat!!! God fortsättning på er!
    Kramar Anna

    SvaraRadera